Dlaczego warto wybrać cukier trzcinowy?

Cukier jest jednym z produktów, które większości z nas towarzyszą na co dzień - świadomie lub nieświadomieCukier jest jednym z produktów, które większości z nas towarzyszą na co dzień – świadomie lub nieświadomie. Jego spożycie to nie tylko dwie łyżeczki wsypane do herbaty, lub szklanka dodana do ciasta.

Cukier stanowi składnik wielu produktów, zwłaszcza wysoko przetworzonych. Jego duża zawartość często zaskakuje, dlatego warto czytać etykiety przed dokonaniem zakupu.

W zasadzie każda dieta doradza ograniczenie lub najlepiej całkowite wyeliminowanie cukru i produktów słodzonych. Szczególnie wiele negatywnych opinii spotkać można na temat popularnie stosowanego cukru białego.

Dlaczego cukier biały uważa się za szkodliwy?

Odradzają go w zasadzie wszyscy specjaliści od żywienia, funkcjonuje nawet określenie “biała śmierć”.

Przyczyną szkodliwości najbardziej popularnej substancji słodzącej jest fakt, że składa się ona niemal wyłącznie z sacharozy.

Cukier biały otrzymuje się z buraków cukrowych. Uzyskanie z nich produktu, którego używamy na co dzień, prowadzi niestety do utraty przez cukier biały wszelkich substancji odżywczych. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą stosowanego procesu rafinowania.

W efekcie spożycie cukru białego nie ma absolutnie żadnych korzyści dla organizmu, może za to poważnie zaszkodzić, zwłaszcza w dużych ilościach.

Wraz ze wzrostem świadomości społeczeństwa, coraz bardziej popularne stają się alternatywne produkty, takie jak cukier trzcinowy (https://www.bee.pl/9186-cukier-trzcinowy).

Właściwości cukru trzcinowego

Jak sama nazwa wskazuje, cukier trzcinowy uzyskiwany jest z trzciny cukrowej. Jedną z kluczowych różnic w procesie jego produkcji względem białego jest to, że cukru trzcinowego nie poddaje się rafinowaniu. Dzięki temu, oprócz sacharozy zawiera szereg wartościowych substancji, takich jak:

  • żelazo
  • magnez
  • wapń
  • potas.

Cukier trzcinowy jest również mniej kaloryczny, w porównaniu z tradycyjnym.

Charakterystyczna brązowa barwa cukru trzcinowego jest spowodowana zawartą w nim melasą. W zależności od jej ilości, powstaje jaśniejszy lub ciemniejszy odcień.

Jednocześnie warto uważać na często spotykany w sklepach tzw. cukier brązowy. Wbrew powszechnemu przekonaniu nie jest on zdrowszy od białego – składa się z tych samych substancji, a jego zabarwienie to skutek użycia barwników karmelowych. Chcąc kupić cukier trzcinowy, zawsze warto zwrócić uwagę na skład produktu.

Zdrowsza alternatywa w codziennej diecie

Cukier trzcinowy jest zdecydowanie najlepszym produktem wśród popularnych substancji słodzących. Spowodowane jest to przede wszystkim zawartymi w nim substancjami odżywczymi oraz niższą niż w przypadku pozostałych produktów tego typu kalorycznością.

Zdecydowanie się na zamianę cukru białego na trzcinowy w codziennej diecie z pewnością jest dobrym krokiem w stronę zdrowego trybu życia.

Obraz autorstwa Couleur - Pixabay

Daniel

Wyświetl wszystkie wpisy tego autora